سئو داخلی برای مبتدیان
سئو داخلی چیست؟ کامل ترین آموزش تکنیک on page seo وب داران
برای افزایش خوانایی محتوا نیاز است تا بخشبندی محتوا را به صورت کاملا اصولی انجام دهید. اگه قراره صفحهای رو برای یک کلمه یا عبارت خاص بهینه کنی، حتماً اون کلمه رو توی URL بذار. ولی حواست باشه که زیادهروی نکنی و کلمات کلیدی زیادی رو فقط به خاطر سئو توی URL جا ندی. به همین اندازه مهمه که کلمات کلیدی توی پوشههای مختلف تکراری نباشه. مثلاً ممکنه بهطور طبیعی یک کلمه رو توی نام صفحه بگنجونی، ولی اگه پوشهها هم با همون کلمه بهینهسازی شده باشن، URL خیلی پر از کلمات کلیدی به نظر میاد.
موتورهای جستجو مثل گوگل به دنبال سایتهایی هستند که محتوای مفید، قابل فهم و با کیفیت ارائه دهند. اگر سایت شما از نظر سئو داخلی بهینه نباشد، احتمال دارد رتبه بالایی نداشته باشید حتی اگر محتوای ارزشمندی ارائه کنید. سئو داخلی با بهینه سازی صفحات وب فردی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و تجربه کاربر سروکار دارد. سئوی فنی بخشی از سئوی درون صفحه است که شامل بهینه سازی جنبه های فنی کل وب سایت شما، حصول اطمینان از خزیدن، فهرست بندی و عملکرد خوب آن از نقطه نظر فنی است. در سئو داخلی، دور کردن عنوان یک صفحه با تگ H1 یک عمل رایج است که به موتورهای جستجو اهمیت آن را نشان میدهد. تگ H1 معمولاً برای عنوان اصلی یک صفحه اختصاص داده میشود و نشانهای واضح از موضوع محتوا و ارتباط آن فراهم میکند.
شما نمی توانید یک صفحه وبلاگ را برای کلمه “خرید کفش چرم” به صفحه اول گوگل بیاورید در صورتیکه همه سایت ها در این صفحه فروشگاهی هستند. البته شاید شما بتوانید کلمه کلیدی “مزیت خرید کفش چرم طبی” را با انتشار پست وبلاگ خود به صفحه اول گوگل بیاورید. ولی همچنان راه هایی وجود دارد که به شما در ایجاد محتوا کمک کند و باعث رتبه بندی عالی کلمات کلیدی هدفتان شود. تجزیه و تحلیل انجام شده توسط وب داران از تقریبا 11 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، ارتباطی بین برچسب های عنوان یا Meta Title غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحه اول پیدا نکرد. این استراتژی باعث افزایش تدریجی اعتبار لینکهای شما شده و از شناسایی مستقیم توسط گوگل جلوگیری میکند. با این روش میتوانید سیگنالهای لینک قوی ایجاد کنید که تأثیر مثبتی بر رتبهبندی سایت شما دارند.
این تگها باید به ترتیب اهمیت از H1 تا H4 استفاده شوند و کلمات کلیدی در آنها گنجانده شوند. متای توضیحات خلاصهای از محتوای صفحه شماست که در نتایج جستجو نمایش داده میشود. اگرچه متا توضیحات بهطور مستقیم بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارد، اما میتواند CTR (نرخ کلیک) را افزایش دهد. زیرا به موتورهای جست و جو کمک می کند محتوای سایت شما را درک کند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند که تشخیص دهند محتوای شما با سوال ها و کلمات کلیدی کاربران گوگل مرتبط است.
با ادغام کنسول سرچ گوگل، گوگل آنالیتیکس و صفحه فیس بوک خود با این ابزار، میتوانید جامعترین اطلاعات را در مورد عملکرد وب سایت خود دریافت کنید تا از رقبا جلوتر بمانید. Woorank ابزار جداگانهای برای تجزیه و تحلیل عناصر سئوی داخل صفحه ندارد، اما ویژگی بررسی وب سایت آن، تجزیه و تحلیل کامل سئو را از منظر بهینه سازی سئو داخلی و سئو خارجی از صفحه انجام میدهد. در این بلوک بهینهسازی سئو داخلی، شما این فرصت را خواهید داشت که اطلاعاتی در مورد محتوا، نمایهسازی، سازگاری با موبایل، دادههای ساختاریافته، امنیت، دامنه، نام تجاری و… دریافت کنید. فقط نام دامنه یا URL خود را در کادر جستجو قرار دهید و لیست پیشنهادات کاربردی برای بهبود خطاها را مشاهده کنید. مهمترین مشکلات با رنگ قرمز، مشکلات با اهمیت کمتر با رنگ زرد و صفحاتی که بی ایراد هستند با رنگ سبز مشخص میشوند. هر پیشنهاد همراه با نکات سئو داخلی در مورد نحوه رفع آن است، بنابراین میتوانید زمان زیادی را در جستجوی روشهایی برای رسیدگی به یک مشکل خاص، با استفاده از این ابزار صرفه جویی کنید.
استفاده از فرمتهای مختلف محتوا در یک صفحه، هم برای گوگل ارزشمند است و هم تجربۀ خوبی برای کاربر رقم میزند. اگر بتوانید ویدئویی مرتبط با موضوع صفحه آماده کنید، هم رتبهگرفتن راحتتر خواهد شد و هم افراد زمان بیشتری میمانند. خیلیها سئوی داخلی را در تولید محتوا بر اساس اصول سئو خلاصه میکنند که اشتباه است؛ چون محتوا میز و صندلی است! حذف افزونه های غیرضروری و استفاده از امکانات پلاگین های کاربردی در روند سئو مهم، سرعت سئو داخلی شما را بیشتر می کنند. به عنوان مثال، استفاده از افزونه های سئو یوآست سئو یا رنک مث، اسکیما پرو و غیره برای نشان دادن وضعیت سئو صفحه و افزودن ریچ اسنیپت ها به صفحات شما مهم هستند.
در صفحۀ همین مقاله که بالا بروید، میبینید فهرستی از مطالب وجود دارد. این فهرست در خلق تجربۀ کاربری مناسب کارآمد است؛ چون خواندن مقاله را برای بازدیدکننده راحت میکند. لینکهای شما میتواند اهداف مختلفی مثل معرفی برند، خواندن مقالههای مرتبط، هدایت برای ثبتنام در سایت، تشویق به خرید، معرفی محصول داشته باشند. خب، کدام صفحه برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ برای مثال، بلاگ اولین ورودی از گوگل است و بهتر است از بلاگ به صفحههای مهمی مثل صفحهٔ دستهبندی یا صفحهٔ محصول لینک دهید. در حدی که قبلاً مسئولان گوگل اعلام کردند اگر بین ۲ صفحه با ارزش یکسان، برای دادن رتبۀ بالاتر شک داشته باشند، آن موردی را انتخاب میکنند که URL کوتاهتری دارد.
رعایت این نکات، هم خیال خواننده را از اعتبار محتوا راحت میکند و هم گوگل با اطمینان بیشتر به آن رتبه میدهد. البته ممکن است گوگل از دل محتوا بر اساس عبارتی که کاربر جستوجو میکند، توضیحی انتخاب کند؛ ولی شما حتماً توضیح خود را بنویسید. علاوه بر این موارد، کلی نکته و تکنیک را که باید رعایت کنید، بررسی میکنیم تا برای بهینهسازی سایت خودتان مثل حرفهایها آماده شوید. شما می توانید با استفاده از خدمات منتورینگ سئو SEOEDU، به صورت کامل با چالش های مسیر سئو یک سایت، تولید محتوا و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آشنا شوید. این سرویس به شما کمک می کند تا این مسیر را با نظارت متخصصین سئو این مجموعه طی کرده و ابهامات خود را با کمک پشتیبانی برطرف کنید.
این بخش در متن مقاله وجود ندارد و از چشم بازدیدکنندگان پنهان است. تگ توضیحات متا فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرد. نام فایل، متن Alt، سایز استاندارد و کیفیت تصویر از جمله فاکتورهایی است که باید در پروسه بهینه سازی تصاویر در نظر گرفته شوند. وجود تگِ Alt در تصاویر به گوگل کمک می کند تا موضوع عکس و ارتباط آن با متن را درک کند. این شامل بهبود سرعت بارگذاری، ساختار URL، استفاده صحیح از متا تگها و بهینهسازی برای موبایل است. برای بهبود سئو تکنیکال میتوانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و Screaming Frog استفاده کنید.
پس باید تمام عوامل سئو داخلی رو جدی بگیری و سعی کنی که همهشون رو به درستی پیاده کنی. محتوای با کیفیت یعنی محتوایی که برای کاربر ارزشمند، مفید و جذابه. محتوای شما باید جواب سوالات کاربر رو بده، اطلاعات دقیق و کاملی ارائه کنه و از نظر نگارشی هم بدون ایراد باشه. اگه بخوام یه تشبیه سادهتر برات بگم، سئو داخلی مثل اینه که شما یه رستوران داری. سئو داخلی یعنی کیفیت غذاهات خوب باشه، دکوراسیون رستوران جذاب باشه و منوی رستوران هم مرتب و خوانا باشه.
برخی از فاکتورهای مهم در این بخش عبارتند از بزرگترین محتوا، نخستین تاخیر ابتدایی، ثابت و پایدار ماندن وضعیت سایت. توضیحات متا، یک تگ مهم برای هر صفحه است که در آن خلاصه ای از محتوای آن صفحه نگارش می شود. این توضیحات در صفحه SERP نمایش داده شده و برای جذب کاربر بسیار مهم خواهد بود. استراتژیهای سئوی داخلی که همراه با تولید محتوای یونیک، باکیفیت، لینکسازی و مواردی از این قبیل باشند، رنک بالاتری را از رقبا دریافت میکنند. با لینک سازی داخلی و داشتن استراتژی مناسب در آن میتوانید مدت زمان حضور کاربر از طریق لینک های داخلی در سایت را بهبود دهید. تحلیل عملکرد رقبا به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید.
علاوه بر این، باید شرایط فعلی مانند زمان و بودجه را نیز در نظر گرفت. این روش معمولاً برای پروژههایی که نیاز به رشد سریع دارند و منابع کافی برای مدیریت و نگهداری شبکه فراهم است، مناسبتر به نظر میرسد. این ابزار رایگان گوگل بهت کمک میکنه که عملکرد سایتت رو تو نتایج جستجو ببینی. میتونی ببینی چه کلماتی باعث میشن که سایتت تو گوگل دیده بشه، چند نفر روی لینک سایتت کلیک میکنن، کدوم صفحات سایتت ایندکس شدن و خیلی چیزای دیگه. آدرس صفحات باید کوتاه، خوانا و مرتبط با محتوای صفحه باشه و ترجیحا کلمه کلیدی رو هم توش به کار ببرید. استفاده درست از تکهای بدنه مهمترین ترفندی است که در سئوی داخلی باید به آن توجه کنید.
شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
تمام اقدامات گنجانده شده در سئو باید به صورت کاملا اصولی انجام شوند تا نتیجه لازم را داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با انواع سوئد داخلی و مزایای استفاده از آن بهتر است تا انتهای متن ما را همراهی کنید. سرعت صفحه نیز بخشی از سئو داخلی و سئو تکنیکال است که تاثیر بالایی در رتبه بندی سئو دارد. سرعت صفحه در اصل میزان زمانی است که طول می کشد تا تمام محتوای یک صفحه لود شود. این سرعت می تواند تاثیر بسیار زیادی در ماندن کاربر در سایت و یا خروج از آن بگذارد.
در نمونهٔ زیر، به ۳۲ ابزار اشاره شده است و اینکه برای تمام انواع محتواها، ابزار معرفی کردیم. اگر در صفحه ویدیو دارید، حتماً در عنوان ذکر کنید؛ مثلاً «آموزش ویدیویی ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر». علاوه بر این، عباراتی مثل آموزش مرحلهبهمرحله، آموزش تصویری، کاملترین لیست و… هم موثرند. برای گوگل، آن دسته از محتواهایی که توسط متخصص یا فردی باتجربه تهیه شده باشند، ارزش بسیار بیشتری دارند. E-E-A-T تمپلیتی است که ما از آن برای امتیازدادن به یک سایت استفاده میکنیم؛ ما از آن برای ارزیابی تکتک عبارات جستوجو شده و تکتک نتایج کمک میگیریم. ولی اگر عبارت «راهنمای خرید ایرپاد» جستوجو شود، کاربر میخواهد مقالۀ مفصل و آموزشی را بخواند که او را در گرفتن تصمیم بهتر یاری کند.
برخلاف سئو خارجی که به فاکتورهای خارجی مثل لینکسازی تمرکز دارد، سئو داخلی بیشتر بر عناصر داخل سایت مثل محتوا، ساختار و کدها تمرکز میکند. برای اطمینان از اینکه صفحات شما بالاترین امتیاز ممکن را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کنند، پیروی از یک چک لیست سئو داخلی ضروری است. لینکسازی داخلی به ایجاد پیوندهایی بین صفحات مختلف وبسایت شما اشاره دارد و به بهبود ناوبری و تجربه کاربری کمک میکند. لینکسازی خارجی یا بکلینکها از سایتهای دیگر به سایت شما اشاره میکنند و اعتبار و اعتماد سایت شما را افزایش میدهند. مزیت مهم دیگری که میتوانید از طریق بهینه سازی سئو داخلی سایت خود به آن دست یابید، بیشتر کردن ترافیک ارگانیک است.
مثلاً اگه میخوای برای "کیک یا پای بهتره؟" رتبه بگیری، شاید بهتر باشه یه جدول توی متنت بذاری که یه ستونش مزایای کیک رو بگه و ستون دیگش درباره مزایای پای توضیح بده. یا اگه برای "بهترین رستورانهای تهران" میخوای رتبه بگیری، احتمالاً گوگل دنبال یه لیست میگرده، پس بهتره محتوات رو به شکل بولت پوینت بنویسی. از ویژگی های مهم دیگر اسکیما این است که اگر به صورت Rich Snippet نمایش داده شود، می تواند کلیک یا CTR را افزایش دهد و با افزایش ترافیک ارگانیک سایت، به بهبود کیفیت سئو آن کمک کند. همچنین اسکیما می تواند شانس قرار گرفتن سایت شما در Knowledge Graph گوگل و لینک گرفتن از آن را بالا ببرد که این لینک ارزش بسیار بالایی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید قبل از هرگونه سئو خارجی و هر گونه بک لینکی باید این مرحله را طی کنید. چون در این مرحله است که فهم گوگل نسبت به محتوای صفحه شما کامل می شود.
از طرف دیگر، اگر در صفحه مثلا 10 بار کلمه کلیدی را ذکر کنید، گوگل می تواند در مورد موضوع آن صفحه اطمینان بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، وقتی ما روی کلمه “ترخیص کالا” کار کردیم و همانطور که در گوگل می بینید. اینکه فقط از کلمه کلیدی در نوشته خود استفاده کنیم سایت ما جایگاه اول را به خود اختصاص نمی داد. اظهارات گزارش “جستجو جگونه کار می کند” گوگل حاکی از آن است که، حتی با پیشرفت هوش مصنوعی، برخی از شیوه های سنتی و مرسوم سئو مانند، استفاده از کلمه کلیدی خاص، همچنان پابرجاست. هنگام ساخت PBN باید به تنوع در انتخاب دامنهها، استفاده از سرورهای مختلف، جلوگیری از لینکسازی مصنوعی و حفظ کیفیت محتوای سایتها توجه کنید.
البته استفاده از کلمات کلیدی در نوشته مهم است ولی اگر نوشته ما را نگاه کنید چیزی فراتر را می بینید، بله نوشته منحصر بفرد است. البته موضوعات مشترکی زیادی وجود دارد که در نوشته های رقبا پیدا می شود ولی چیزهایی هم وجود دارد که فقط در این نوشته می بینید. این به این دلیل است که یک توضیحات متا خوب به برجسته شدن نتیجه شما کمک می کند، که می تواند CTR ارگانیک شما را افزایش دهد. برچسبهای عنوان تضمین میکنند که هدف هر صفحه برای Google واضح است و کاربران میدانند روی چه چیزی کلیک میکنند. امروز نسبت به گذشته بهینه سازی محتوا و داخل سایت شما بسیار مهمتر و پیچیده تر شده است.
بنابراین، بدون داشتن منابع لازم برای طبیعیسازی و مدیریت دقیق شبکه، ورود به این روش بسیار خطرناک خواهد بود. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. لینکهای داخلی یعنی لینکهایی که صفحات مختلف سایت شما رو به هم وصل میکنن. این لینکها باعث میشن که کاربرها و موتورهای جستجو راحتتر تو سایت شما حرکت کنن و صفحات مختلف سایتتون رو پیدا کنن. بعضی از صاحبان کسبوکارهای محلی فکر میکنن نیازی نیست توی URL یا محتوای سایتشون به اسم شهر، محله یا منطقهای که توش فعالیت دارن اشاره کنن، چون موتورهای جستجو خودشون این اطلاعات رو متوجه میشن.
در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین عوامل را در بهینه سازی درون صفحه ای برای شما عزیزان بازگو نماییم. با مطالعه این تکنیک ها و انجام آن ها می توانید به بهترین روش در بهینه سازی درون صفحه ای دست پیدا کنید. و برای تجزیه و تحلیل عمیق تر، چک لیست جامع SEO On-Page وب داران در بالای صفحه را فراموش نکنید. این می تواند به عنوان یک نقشه راه عمل کند تا اطمینان حاصل شود که چیزی از قلم نیفتد. الگوریتمهای سئو تکامل مییابند، رفتار کاربر تغییر میکند و روند صنعت تغییر میکند.
در مقابل، لینکهای Nofollow، که معمولاً در کامنتها، تبلیغات یا رپورتاژ آگهی استفاده میشوند، اثرگذاری کمتری بر سئو دارند. اگر بکلینک از یک سایت معتبر و با دامنه قوی (مثل سایتهای خبری یا دانشگاهی) باشد، ارزش بیشتری برای سایت شما دارد. اما اگر از سایتی با کیفیت پایین و اسپم لینک بگیرید، ممکن است حتی به جای بهبود، به رتبه سایت شما آسیب بزند. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.
با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل برای مرور وب، گوگل به بهینهسازی موبایل اهمیت ویژهای میدهد. صفحات وب باید طراحی ریسپانسیو داشته باشند، یعنی در تمامی دستگاهها، از جمله موبایل و تبلت، به درستی نمایش داده شوند. توضیحات متا هم مثل تگ عنوان باید جذاب باشه و کاربر رو ترغیب کنه که روی لینک شما کلیک کنه. توضیحات متا باید خلاصه ای از محتوای صفحه باشه و کلمات کلیدی رو هم توش به کار ببرید. مثلا اگه سایت شما در مورد “آموزش آشپزی” هست، کلمات کلیدی شما میتونه “طرز تهیه کیک شکلاتی”، “دستور پخت پیتزا” یا “آموزش سالاد” باشه. شما باید این کلمات رو تو محتواهاتون استفاده کنید، اما نه به صورت مصنوعی، بلکه به صورت طبیعی و مرتبط.
در جدول زیر در یک نگاه تفاوت های کلیدی سئو داخلی و خارجی را توضیح داده ایم. اگر به دنبال یک کلید برای بالا بردن کلیک سایت و افزایش تجربه کاربر هستید این قسمت برای شماست. PBN مخفف Private Blog Network به معنی شبکه وبلاگ خصوصی است که به مجموعهای از سایتهای تحت کنترل یک شخص یا گروه برای ساخت لینکهای سئو اشاره دارد. اگر اطلاعات ثبتکننده دامنهها (Whois) مشابه باشند، این موضوع میتواند گوگل را نسبت به شبکه بودن سایتها حساس کند. حتی در صورت مخفی کردن اطلاعات Whois، الگوریتمهای گوگل گاهی توانایی شناسایی ارتباط بین دامنهها را دارند. اگر سایتهای موجود در یک PBN روی هاست مشترک یا IP یکسان قرار داشته باشند، گوگل میتواند این ارتباط را شناسایی کند.
پایه و اساس هر استراتژی موفق سئو داخلی، محتوای با کیفیت بالا است. بسیار مهم است که محتوای شما اصلی، به خوبی تحقیق شده و به طور مرتب به روز شود. این راهنمای جامع به اهمیت سئوی درون صفحه می پردازد و عناصر ضروری مورد نیاز برای بهینه سازی موثر را ارائه می دهد. بابت تکمیل این راهنمای جامع برای تسلط بر سئوی داخلی به شما تبریک میگوییم! شما خود را با دانش و بینشهای عملی مورد نیاز برای بهینهسازی مؤثر محتوای خود مجهز کردید.
اگر سایتها بهصورت مکرر و غیرطبیعی به یکدیگر لینک دهند یا همه لینکها از یک IP یا هاست مشترک باشند، این موضوع مشکوک خواهد بود. ایجاد یک استراتژی لینکسازی دقیق و هدفمند که با نیازهای سایت شما هماهنگ باشد. اعتبار دامنه بالا باعث میشود که گوگل سایت شما را به عنوان یک مرجع معتبر شناسایی کند و رتبه بهتری به آن اختصاص دهد. سازندگان PBN معمولاً برای مخفی نگهداشتن ارتباط بین سایتهای شبکه از تکنیکهایی مانند استفاده از دامنههای منقضیشده، هاستهای مختلف و اطلاعات جعلی استفاده میکنند. گوگل این عدم شفافیت را به عنوان فعالیتی مشکوک شناسایی میکند و آن را دلیلی برای اعمال جریمه میداند. لینک گرفتن از دامنههای متنوع، اهمیت بیشتری نسبت به دریافت چندین لینک از یک دامنه دارد.
تو این مقاله بهت گفتیم محتوا دقیقاً چیه و تاریخچه و انواع مختلفش رو بررسی کردیم. بعدش به سراغ بازاریابی محتوا رفتیم، از دلایل اهمیتش گفتیم و توضیح دادیم چطور کار میکنه. در آخر هم با ارائه استراتژیهای کاربردی و نکات کلیدی برای داشتن یه بازاریابی محتوای موفق، مقاله رو به پایان رسوندیم. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه SEO جستجوی صوتی نشان میدهد که Google دوست دارد نتایج جستجوی صوتی را از صفحات FAQ یا سوالات متداول بیرون بکشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری